Module: Organisation, Marketing and Management in the Food Sector (4202-210)
Note: Last updated September 2019.
Current module catalog in HohCampus.
This module not offered anymore!
- Persons:
-
- Prof. Dr. Tilman Becker (verantwortlich)
- Degree Program:
-
-
Nutritional Management and Dietetics (Bachelor, since 01.04.2011)
5. Semester, elective -
Nutritional Management and Dietetics (begin of studies WS 2017/18) (Bachelor, since 01.10.2017)
5. Semester, elective -
Nutritional Science (Bachelor, since 01.04.2011)
5. Semester, elective
-
Nutritional Management and Dietetics (Bachelor, since 01.04.2011)
- Prerequisites for Attendance:
-
keine
- Sprache:
- German
- ECTS:
- 6 credits
- Frequency:
- every winter semester
- Length of the Module:
- 1 semester
- Compulsory assignment:
- Regelmäßige und aktive Teilnahme
- Module examination:
- schriftliche Prüfung (60%), Seminararbeit (40%)
- Workload:
-
56 h presence + 104 h preparation at home + exam = 160 h workload
- Professional competences:
-
Die Studierenden
... haben Einblick und Kenntnisse in Organisation, Management und Marketing in der Ernährungswirtschaft
... lernen in Seminararbeiten und Referaten anhand ausgewählter Themen diese selbstständig und wissenschaftlich zu bearbeiten und zu präsentieren.
Courses
Code | Title | Type | Bindingness | Course catalogue |
---|---|---|---|---|
4202-211 | Organisation, Management und Marketing in der Ernährungswirtschaft | lecture with seminar | compulsory |