Modul: Questionnaire Design and Data Analysis in SPSS (4202-420)
- Personen:
-
- Prof.Dr. Sebastian Hess (verantwortlich)
- Studiengang:
-
-
Organic Agriculture and Food Systems (Master, PO vom 01.10.2014)
2. Semester, Wahl -
Agrarwissenschaften - Agricultural Economics (Master, PO vom 01.10.2014)
2. Semester, Wahl -
Agrarwissenschaften - Agricultural Economics (Master, PO vom 01.10.2014)
3. Semester, Wahl -
Organic Agriculture and Food Systems (Master, PO vom 01.10.2014)
3. Semester, Wahl -
Agribusiness (bis Studienbeginn 2018) (Master, PO vom 01.10.2014)
2. Semester, Wahlpflicht -
Agribusiness (bis Studienbeginn 2018) (Master, PO vom 01.10.2014)
3. Semester, Wahlpflicht -
Agribusiness (ab Studienbeginn SS 2019) (Master, PO vom 01.04.2019)
3. Semester, Wahlpflicht -
Agribusiness (ab Studienbeginn SS 2019) (Master, PO vom 01.04.2019)
2. Semester, Wahlpflicht
-
Organic Agriculture and Food Systems (Master, PO vom 01.10.2014)
- Bezug zu anderen Modulen:
- Ergänzung und Vertiefung zu LV Qualitätsmanagement in der Agrar- und Ernährungswirtschaft und in der Pflanzen- und Tierproduktion (4202-411) Modul Marketing in der Ernährungswirtschaft (4202-220)
- Teilnahmevorraussetzungen:
-
Grundkenntnisse in Statistik
- Sprache:
- englisch
- ECTS:
- 6 credits
- Angebotshäufigkeit:
- jedes Semester
- Dauer des Moduls:
- 1 Semester
- Studienleistung:
- Written paper (30 %) with presentation (10 %) in groups; written paper in the form of an exercise in groups (10 %)
- Prüfungsleistung:
- Written exam (50 %)
- Prüfungsdauer:
- 60 Minuten
- Arbeitsaufwand:
-
30 h Präsenzstudium + 130 - 150 h Selbststudium (Eigenanteil) =160-180 h Workload
- Fachkompetenzen:
-
After successfully completing this course students are able to
• develop their own research questions
• create own questionnaires and avoid common mistakes
• convert questionnaire data into SPSS
• analyze obtained data using descriptive statistics in SPSS
• apply multivariate methods in SPSS.
Details are announced in the lecture. - Schlüsselkompetenzen:
-
Students learn how to generally use statistics software and obtain a general understanding for it while learning for the exam, by following up on lectures and while preparing their seminar contribution. They are able to reflect research hypothesis critically and draw the right conclusions for their work. By working in groups in the seminar, students practice team work and time management. While writing the seminar paper and designing a questionnaire further improve their scientific articulateness, presenting in the seminar enhances their oral communication skills.
They are finally able to apply statistic concepts in other works.
Lehrveranstaltungen
Code | Titel | Art | Verbindlichkeit | Vorlesungsverzeichnis |
---|---|---|---|---|
4202-421 | Questionnaire Design and Data Analysis in SPSS | Vorlesung mit Seminar | Wahlpflicht |
|